Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Publikacje naukowe
(10)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
nieokreślona
(20)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(1)
Autor
Domagała Aneta
(3)
Grandin Temple (1947- )
(3)
Mirecka Urszula
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baker Jed‏
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Burge Garry
(1)
Buzon James
(1)
Castleman Bob
(1)
Christian Mitch
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Czaplewska Ewa
(1)
Denenburg Debbie
(1)
Devnet Charli
(1)
Evans Craig R
(1)
Fazli Azeem Qazi
(1)
Hane Ruth Elaine Joyner
(1)
Isaacs Paul (1986- )
(1)
Jankowska Małgorzata (pedagog)
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kiesling Ulla
(1)
Krejcha Karen
(1)
Kupferstein Henny
(1)
Kuś Joanna (pedagogika)
(1)
Lesko Anita
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Maguire Richard (teolog)
(1)
Makin John
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Moody Larry
(1)
Morgan Lisa
(1)
Moskal Maria
(1)
O'Toole Jennifer Cook (1975- )
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Perner Lars
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Porter Joseph
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Purkis Jeanette (1974- )
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Robison Mary
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Sambor Beata
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Selpal Steve
(1)
Shaywitz Sally E
(1)
Shore Stephen M. (1961- )
(1)
Sitek Emilia J
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Suglia Patrick
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Tłokiński Waldemar (1945- )
(1)
Welsche Mone
(1)
Willey Liane Holliday (1959- )
(1)
Wineman Alexis
(1)
Węsierska Katarzyna
(1)
Świątek-Brzezińska Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Rodzice
(5)
Logopedzi
(4)
Szkoły wyższe
(3)
Lekarze
(2)
Chorzy z afazją
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Zaburzenia mowy
(7)
Logopedia
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Terapia logopedyczna
(4)
Autyzm
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Czytanie
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Mowa
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Terapia sensoryczna
(2)
Wychowanie
(2)
Zaburzenia autystyczne
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Afazja
(1)
Agnozja
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Aromaterapia
(1)
Balbutologopedia
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Chorzy po udarze mózgu
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dzieci
(1)
Echolalia
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Gerontologopedia
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Jąkanie
(1)
Język dziecka
(1)
Leczenie
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Nadwrażliwość słuchowa
(1)
Nastolatki
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pamięć
(1)
Pisanie
(1)
Praca
(1)
Prozopagnozja
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Spostrzeganie
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Starzenie się
(1)
Style poznawcze
(1)
Synestezja
(1)
Terapia zabawą
(1)
Zmysły
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Praca zbiorowa
(6)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(3)
Monografia
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Medycyna i zdrowie
(11)
Psychologia
(8)
Językoznawstwo
(4)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach.
Książka "My daliśmy radę, Tobie też się uda!" to niezastąpiony zbiór porad sformułowanych przez znane osoby z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym i kierowanych do innych osób ze spektrum. Każdy z 17 rozdziałów poświęcony jest konkretnym trudnościom towarzyszącym ASD, które rozpoznano na podstawie nowatorskiego badania przeprowadzonego przez dr. Tony’ego Attwooda, Craiga Evansa i Anitę Lesko. Autorami porad są między innymi dr Temple Grandin i dr Stephen M. Shore, a każdy rozdział kończy się szczegółowym i życzliwym komentarzem dr. Tony’ego Attwooda. Publikację uzupełniają barwne reprodukcje prac plastycznych wykonanych przez artystów z autyzmem. Książka stanowi źródło wiedzy, a także nadziei - to pozycja obowiązkowa dla rodziców i terapeutów osób z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym. „Mentorzy wypowiadający się na kartach tej książki przydają wagi naszym zmaganiom, przywołując swoje osobiste przeżycia, które do głębi współgrają z moimi własnymi trudnymi doświadczeniami. Udzielając nam pozytywnych i praktycznych rad, mentorzy przygotowują nas do stawienia czoła problemom, które napotykamy w wielu sferach naszego codziennego życia. Każda osoba z zespołem Aspergera powinna zaopatrzyć się w ten doskonały przewodnik!” Barb Cook, redaktor naczelna Autism Aspergers Network Magazine i współzałożycielka Australian Autism Aspergers Network Inc. „Przejrzysta, spójna, sprawnie ustrukturyzowana i łatwa w odbiorze książka My daliśmy radę, Tobie też się uda! jest przystępnym kompendium mądrości życiowych, zebranych przez doświadczone osoby z zespołem Aspergera oraz ich pełnych poświęcenia orędowników, którzy pomogli im uwierzyć we własne siły. […] Zbiór rozprawia się z najpoważniejszymi problemami, z jakimi we współczesnym świecie mierzą się osoby z zespołem Aspergera, i oferuje przedstawicielom kolejnych pokoleń długo wyczekiwaną instrukcję pełną pomysłów, strategii oraz wiedzy, które sprawią, że pełni wiary w siebie będą podążać swoimi różnorodnymi drogami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 267-313. Indeksy.
W ostatnich kilkudziesięciu latach pojawiły się rozmaite koncepcje autyzmu, według których u źródeł głównych cech tego zaburzenia leżą trudności z percepcją sensoryczną. Badania wykazały, że podobne wzorce zachowania – upośledzenie interakcji społecznych i komunikacji oraz ruchy stereotypowe – występują zarówno u osób niewidomych, jak i u dzieci autystycznych. Mimo to trudności sensoryczne wciąż bywają pomijane w diagnozie i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Olga Bogdashina wskazuje na różnice związane z percepcją sensoryczną w autyzmie i opisuje wpływ doświadczeń percepcyjnych na powstanie odmienności w sferze poznawczej. Niniejsza publikacja, oparta na wynikach najnowszych badań, umożliwi rodzicom, terapeutom i nauczycielom zrozumienie problemów związanych z percepcją sensoryczną w autyzmie, a także zapoznanie się z metodami i technikami, które pozwolą zminimalizować trudności i wykorzystać mocne strony osób autystycznych. Olga Bogdashina jest wykładowczynią, badaczką i autorką ponad dwunastu książek na temat autyzmu. Kierowała pierwszym ośrodkiem dziennej opieki dla dzieci autystycznych na Ukrainie i przyczyniła się do powstania Międzynarodowego Instytutu Autyzmu na Syberii. Ma dorosłego autystycznego syna, dzięki czemu nie tylko doskonale porusza się w dziedzinie literatury naukowej, lecz także ma przywilej bezpośredniego dostępu do wiedzy na temat myślenia i zachowania dzieci z tym zaburzeniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 379-422. Indeks.
Komunikacja w przypadku otępień nie jest mocną stroną w codziennej praktyce lekarza rodzinnego, neurologa czy psychiatry, jak również innych specjalistów. Podkreślają to zwłaszcza opiekunowie osób z chorobą Alzheimera, oczekując większego zaangażowania w proces komunikacji. Z tego względu podjęcie tej problematyki przez wybitne ekspertki w zakresie procesów komunikacji, postrzeganych z punktu widzenia ich dotychczasowego doświadczenia zawodowego i osiągnięć naukowych, uznać należy za wydarzenie bardzo ważne. Książka stanowi przykład owocnej współpracy interdyscyplinarnej Autorek pracujących w odległych, ale co widać na każdej stronie, jednak bardzo bliskich sobie ośrodkach naukowych. [...] Jestem całkowicie przekonany, że ta niezwykle dokładnie przygotowana monografia będzie sprzyjała dialogowi interdyscyplinarnemu w obszarze zaburzeń komunikacji u osób z chorobą Alzheimera i zachęcała do wypracowywania skutecznych metod terapeutycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temple Grandin - wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt - opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka opowiada o swoich doświadczeniach szkolnych, okresie dojrzewania i pierwszych krokach na rynku pracy z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących kierowania karierą adolescenta z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie funkcjonowania poznawczo-społecznego osób ze spektrum. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 247-248.
Dzięki zawartym w niniejszej pracy szczegółowym opisom wizyt dzieci, analizom wyników obserwacji i zastosowanych metod terapeutycznych, wzbogaconych o intuicyjno-empatyczne podejście do problemu danego dziecka, możemy sobie uświadomić, jak ogromnie ważne jest holistyczne podejście do terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 211-214. Indeks.
Klasyczna książka na temat pedagogiki Montessori - nareszcie po polsku! Paula Polk Lillard zdołała przywołać poglądy wybitnej włoskiej lekarki wyraźnie i jasno, zwracając się do wszystkich, którzy chcą jej słuchać. W przeciwieństwie do wielu autorów piszących o pedagogice Montessori nie uległa pokusie, by przedstawić własną interpretację tej metody lub jej podstawowe cechy wraz z gotową krytyką. Zamiast tego w pewnym sensie pozwoliła Montessori mówić samej za siebie, dzięki czemu czytelnicy mogą wyciągnąć własne wnioski. Niniejszą książkę, będącą wprowadzeniem do myśli Montessori, można polecić nie tylko profesjonalistom zajmującym się jednostką ludzką. Powinni ją również przeczytać sami rodzice i wychowawcy, jest bowiem jedną z najlepszych publikacji poświęconych wspomnianej problematyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia, netografia przy pracach i na stronach 405-456. Indeks.
Kolejny tom z serii Logopedia XXI Wieku jest pozycją zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków zajmujących się logopedią w perspektywie diagnostyczno-terapeutycznej oraz teoretyczno-metodologicznej. Autorzy poszczególnych rozdziałów - badacze z Polski, Czech, Rosji, Słowacji, Stanów Zjednoczonych i Włoch - we wnikliwych i często nowatorskich pracach prezentują kierunki refleksji naukowej i praktycznej współczesnej logopedii. Niniejsza monografia ukazuje więc stan obecny logopedii i poprzez ustalenia, które niejednokrotnie wyznaczają nowe obszary badawcze, wychyla się ku przyszłości, zarazem jednak czerpie inspiracje z bogatego dorobku przeszłych pokoleń badaczy zaburzeń mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliografia na stronie 359.
Książka Josepha Portera, pedagoga specjalnego, stanowi narzędzie pracy, dzięki któremu nauka czytania ze zrozumieniem staje się łatwiejsza zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autor opracował dziewięćdziesiąt, podzielonych na dziewięć poziomów, niezwykłych lekcji o zwierzętach i aż osiemnaście arkuszy pracy. Arkusze występują w czterech wariantach, a każdemu z nich towarzyszy scenariusz zajęć. Na poszczególnych poziomach znajdują się po dwa ćwiczenia budowania zdań, które służą rozwijaniu umiejętności obserwacyjnych oraz pomagają przekładać je na język mówiony i pisany. Oprócz gotowych scenariuszy lekcji w każdej jednostce tematycznej przedstawiono liczne propozycje ćwiczeń dodatkowych wzbogacających zajęcia o projekty plastyczne, muzykę, literaturę i filmy. Autor przekazał również cenne rady dotyczące zorganizowania sali lekcyjnej w taki sposób, aby panowała w niej atmosfera wspierająca efektywne nauczanie. Załączona do książki płyta CD zawiera wszystkie arkusze pracy, scenariusze lekcji, pomoce wizualne i formularze oceny w wersji do druku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 139-143.
Książka stanowi rodzaj poradnika dla osób stykających się na co dzień z problemem afazji, zarówno dla pacjentów oraz ich rodzin, jak i specjalistów zajmujących się rehabilitacją osób z zaburzeniami neurologicznymi. Autorki w przystępny sposób omawiają najważniejsze zagadnienia dotyczące afazji – jej definicję, przyczyny, rodzaje, przejawy, a także formy, cele i przebieg procesu terapeutycznego. Posługują się przy tym przykładami autentycznych przypadków zaczerpniętymi z własnej praktyki zawodowej oraz z zapisków znanych postaci, literatury i filmu, które ukazują wyzwania, z jakimi muszą się zmierzyć afatycy, aby „powrócić do przeszłości”. Dużym walorem książki są liczne ilustracje wykonane przez pacjentów i słowniczek pojęć związanych z zaburzeniami mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa autora przekładu ze strony redakcyjnej.
Bibliografia, netografia na stronach 595-636. Indeks.
Znany na całym świecie specjalista Gavin Reid w swojej książce skupia się na dzieciach, młodzieży oraz osobach dorosłych dotkniętych dysleksją. Wyjaśnia istotę tego zaburzenia i wielostronnie je charakteryzuje, uwzględniając między innymi czynniki biologiczne, kulturowe i językoznawcze. Ukazuje przy tym różne aspekty systemu szkolnictwa (dotyczące zarządzania szkołą, programu nauczania, polityki rządów, stylów i strategii uczenia się), które mają wpływ na życie i edukację uczniów zmagających się z trudnościami w czytaniu. Autor przekonuje, że radzenie sobie z dysleksją zależy przede wszystkim od wypracowania skutecznego sposobu uczenia się i odpowiedniego sposobu nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3.016:003-028.31 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Domek terapeutyczny…" ma za zadanie zachęcić rodziców do podejmowania działań terapeutycznych (z zakresu logopedii, bajkoterapii, terapii SI i innych) we własnym domu i w trakcie codziennych aktywności. Pokazuje, jak prowadzić zabawę z dzieckiem, aby - poza radością obu stron - przynosiła ona również pomoc w dokonywaniu postępów i była stymulacją określonych funkcji rozwojowych. Ideą poradnika jest wykorzystywanie przedmiotów znajdujących się pod ręką. Dlatego po przeczytaniu którejkolwiek ze 100 propozycji rodzic będzie mógł ją od razu zrealizować, bez wychodzenia z domu ani konieczności inwestowania czasu i pieniędzy w dodatkowe zakupy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 455-478. Indeks.
Książka przedstawia najnowsze ustalenia badaczy dotyczące zaburzeń czytania oraz metody, które - w połączeniu z ciężką pracą i odpowiednią pomocą - pozwolą pokonać problemy związane z dysleksją. Rodzice i nauczyciele znajdą tu przydatne informacje o trudnościach w czytaniu zarówno u dzieci, jak i osób dorosłych: wyjaśnienie, czym jest dysleksja i dlaczego niektóre utalentowane osoby czytają powoli i z trudem; wskazówki, jak rozpoznać dysleksję u przedszkolaków, uczniów, młodych osób dorosłych i dorosłych, a także jak wybrać najlepszą szkołę dla dziecka z dysleksją i efektywnie współpracować z jego nauczycielem; ćwiczenia, które aktywizują obszary mózgu odpowiedzialne za czytanie; domowy 20-minutowy program poprawiający umiejętność czytania; sposoby na wzmocnienie poczucia wartości u dziecka i wykorzystanie jego mocnych stron; sylwetki znanych osób, które pokonały ograniczenia dysleksji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3.016:003-028.31 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Księga dedykowana Profesorowi Tadeuszowi Gałkowskiemu z okazji 60-lecia pracy zawodowej.
Pierwsza polska monografia dotycząca patologii mowy - dyscypliny naukowej i praktycznej zajmującej się osobami z zaburzeniami mowy w różnym wieku. Publikacja pod redakcją naukową prof. Zbigniewa Tarkowskiego składa się z czterech części, poświęconych odpowiednio: afazjologii, balbutologii, logopatologii oraz terapii. Została napisana przez interdyscyplinarny zespół składający się z lekarzy, lingwistów, patologów mowy, psychologów i socjologów. Większość z nich prezentuje podejście systemowe do osób z zaburzeniami mowy, szczególnie widoczne w zakresie diagnozy i terapii. Autorzy podejmują kontrowersyjne tematy (w tym np. leczenie niemedyczne) w stylu skłaniającym do dyskusji. Monografia jest adresowana do logopedów, psychologów i lekarzy oraz do tych Czytelników, którzy są zainteresowani problemami osób z zaburzeniami mowy, stanowiących najliczniejszą populację jednostek dysfunkcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 662-747. Indeks.
Publikacja omawia zagadnienia związane z gerontologopedią, czyli tworzącą sie subdyscypliną z pogranicza logopedii i gerontologii, która zajmuje się procesami komunikowania się słownego osób starszych, wyjaśnia rozwojowe zmiany związane z jakością realizowanych funkcji komunikacyjnych oraz wskazuje drogi postępowania diagnostycznego zjawisk patologii mowy i języka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 201-211. Indeks.
Celem tej książki jest ukazanie koncepcji Sherborne jako ugruntowanego teoretycznie podejścia z zakresu ukierunkowanej na relacje pedagogiki ruchu oraz jego rozszerzenie. Oprócz przystępnego i wyczerpującego wprowadzenia publikacja zawiera konkretne wskazówki oraz dokładny opis aktywności i zabaw w odniesieniu do określonych elementów składowych koncepcji Weroniki Sherborne. Dzięki temu praktykujący pedagodzy oraz studenci mają możliwość zapoznania się z praktyczną stroną tej metody, przydatnej w pracy zarówno z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub zaburzeniami zachowania, jak i z osobami, których rozwój przebiega prawidłowo. Korzystanie z książki ułatwia jej przejrzysta struktura oraz zdjęcia przedstawiające ćwiczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 323-358. Indeks.
Tom Zaburzenia płynności mowy jest prawdziwie interdyscyplinarny w swym charakterze, gdyż łączy elementy takich dziedzin, jak nauka o komunikacji i jej zaburzeniach, psychologia, psychoterapia, neuronauka oraz nauki społeczne. […] W wielu tekstach można znaleźć nawiązanie do praktyki logopedycznej opartej na faktach. W takim ujęciu wyniki badań naukowych są jednym z ważniejszych kryteriów programowania postępowania logopedycznego. Pozwala to patrzeć z optymizmem na kierunek obecnego rozwoju logopedii, w którym ważne jest łączenie teorii z praktyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 198.
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Te umiejętności społeczne nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem "Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych": dzielimy umiejętności społeczne na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
Bibliografia, netografia na stronach 409-462. Indeks.
„Dwutomowa monografia Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.” – z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej